Keď obaja naši pradedovia zakladali spoločnosť Miele, v záujme úspechu sa museli odlíšiť od svojich konkurentov. Mali na výber len dve možnosti: byť lacnejší než ostatní – alebo lepší. Oboje súčasne je prakticky nemožné.
Zvolili si byť "lepší".
O tom, že bola spoločnosť Miele v posledných viac ako 120 rokoch vždy znovu schopná tento záväzok plniť, svedčia nielen množstvo ocenení a víťazstiev v testoch, ale predovšetkým milióny spokojných zákazníkov na celom svete.
Táto kontinuita je možná vďaka hodnotám a cieľom, typickými len pre rodinné podniky, ktoré sa odovzdávajú z generácie na generáciu, a nesledujú často len krátkodobé záujmy burzy.
V tomto zmysle je spoločnosť Miele od roku 1899 považovaná nielen za stelesnenie kvality výrobkov a prvotriedneho nemeckého strojárskeho priemyslu, ale tiež synonymom pre rešpekt, spravodlivosť a rovnocenný prístup k svojim partnerom, koncovým zákazníkom, dodávateľom, spolupracovníkom a susedom. Kto si kupuje produkty Miele, je tiež šetrný k životnému prostrediu. O to sa starajú konzistentné výrobné metódy šetrné k prírodným zdrojom - a produkty, ktoré určujú mieru spotreby elektrickej energie, vody a pracích prostriedkov, čo taktiež šetrí náklady.